dimecres, 14 d’abril del 2010

PERÚ

Hola des de Perú!!

Bé ja portem uns dies per Perú, com podeu imaginar no ens hem quedat quiets.

L’arribada va ser per Lima on ens vam estar uns dies organitzant la ruta que faríem, i bé, visitant la ciutat: el barri coster de Miraflores i el caòtic centre de Lima, on els carrers estan plens de restaurants, botigues, paradetes de carrer, gent oferint-te coses com pírcings, tours... Però el més impressionant son els colectivos o combis, son unes furgonetes que fan servir com a transport els Peruans, n’hi ha mil pels carrers, i a cada una de elles porta un “gritón” que es el que treu el cap per la finestra i et va cridant la ruta que fa el combi:
Ex. Arequipa!! Ariquipa!! todo Tacna!! Venga, venga, sube, sube!!! (ei! però amb una velocitat i amb un volum que te mueres).

I de Lima amb un bus cap a Nazca o Nasca com diuen ells. Quin viatge més impressionat, pur desert. Si, aquí es el desert on hi ha les línies que sol es poden veure des de l’aire i que actualment encara no es sap perquè es van fer, si per un motiu religiós, astronomia, per marcar rutes... en fi, continuen en ello.
Nosaltres com a bon motxileros no vam agafar cap vol per veure les linies, vam anar amb un mirador que hi ha al mig de la Panamericana per veure dos de les figures de les moltes que hi ha. Això si, desprès vam anar amb un planetari perquè ens expliquessin bé de que anava la cosa., la veritat es que va ser una visita molt profitosa.

Cop de bus i cap Arequipa, una cituat que està propera al Cañon del Colca i rodejada de volcans, el mes important o si més no el mes anomenat el Misti..Aquí nosaltres vam apostar per un trekking per el Canó del Colca. Uaaaaauuaaaahhh!!!!!!! com ens va agradar, tema vistes no cal que ni les anomeni, genials. També vam poder conviure amb la gent dels poblets del Colca, anàvem amb una guia que ens explicava coses de la cultura del canó i tot el relacionat al la fauna i flora. Que tecnològics que som al primer món , però que poc sabem del que ens ofereix la natura. Amb 4 dies aviats pel camp, vam veure plantes que servien com a xampús, digestius, antisèptics, antidiarreics, per fer-se mascaretes, per abaixar inflamacions... Animals que t’avisaven quan està apunt de fer-se de nit....res, que em vaig sentir com una mica inútil.
Al Canón també vam tenir l’oportunitat de banyar-nos amb unes aigües termals naturals, quin plaer!!!!!

El pròxim punt del nostre itinerari: el Puno, ciutat que està banyada per el Llac Titicaca.
Aquí vam tenir l’oportunitat de navegar per el llac i visitar diferents illes:
Los Uros, son unes petites illes artificials que estan fetes d’uns matolls que se’n diuen totoras , i a cada una d’aquestes illes i viu una familia.
Amantani, una illa del llac on vam tenir l’oportunitat de compartir sostre i menjar amb una familia que viu allí, bona experiència tambè.
Taquile: una altra illa, molt turística, i que es patrimoni de la humanitat per els teixits que fan.

I ara estem al Cuzco per demà començar el Camino Inca, tenim ganes però ens sentim una mica estafats, ens han fotut una pasta per 4 dies!!! Bé, ja explicarem al pròxim comentari.

Au!! Hasta la siega!!
Sandra

Jaume Mor ha dit...

Hola parella,

Sandra, encantat de conèixer-te ;-).

M'he mirat d'una tacada tot el blog i m'he quedat frapat amb les fotografies. L'enhorabona als dos. Les de Cuba i Perú les he trobat molt bones... la llum de l'altiplà, i els cels del Titicaca que heu retratat són fascinants, i evocadores.
M'ha agradat molt veure la manera com viatgeu, apreneu i penseu, quina gran vivència!

Espero que ho continueu disfrutant.

Una abraçada de tota la colla dels calçotes, Xavi!

Rosa Torres ha dit...

Hola chicos!!!
Així que ja esteu al Peru... Ja veig que esteu disfrutan de lo lindo!!! Xavi ja pots emportar-te per a la resta del viatje aquestes plantes "antidiarreiques" que de segur et farà falta, ja, ja, que tu ets molt sensible ... ah!! i a jo, em podries portar aquestes "mascaretes"??? pot ser son miraculosses!! qui sap!! ja, ja, ja ...
Continueu disfrutan i contan cosetes ...
Petonets

Anònim ha dit...

Hola parella, aquest viatje dona una mica de por, veient els comentaris que feu de les formes de viure que tenen, la probresa que hi ha, etc... i una mica de enveja al meteix temps, ja que es veu que esteu gaudin de les diferents cultures, vistes, aventures, etc... Ànims i que continueu gaudin d'aquesta super-aventura. Carles Andreu

JORDI ESCORSA ha dit...

Sandra i Xavi!! visca la natura !! estic impresionat per la moguda de natura que esteu fent, fantàstic ! Ara ja només faltarà Argentina i els Andes argentins o xilens.
Allí heu de tornar a fer alguna ruta canyera amb btt, a muerte !!!
Aquests llocs tenen ambientillo bttero !!

JORDI ESCORSA ha dit...

Allí heu de tornar a fer alguna ruta canyera amb btt, a muerte !!!
Aquests llocs tenen ambientillo bttero !!

Anònim ha dit...

Hola parella! Quina enveja... Peruuuu! Preneu nota de tot que m'heu de aconsellar per quan vagi jo, jejeje.
Espero que gaudiu del Camí Inca, tot i els calerons que us han fotut. El meu germà i ma cunyada el van fer fa uns anys i jo vaig flipar veien les fotos. Des de a les hores que tinc al cap anar a Perú, jejeje.
Doncs nois, continueu disfrutant i seu feliços!!!!!